Moničina sezóna 2023/2024 začala v Markraběcím divadle v Bayreuthu, kde zaskočila jako Teodata v Händelově Flaviovi na festivalu Bayreuth Baroque. Pokračovala úspěšným prosincovým provedením Rossiniho Cenerentoly (Tisbe). V letošní sezóně ji čeká 3. žínka v Rusalce a Sascha v nově komponované opeře Here I am, Orlando Lubicy Čekovské, obojí v produkci ND Brno.
Na českém operním jevišti debutovala v roce 2017 rolí Mrs. Quickly (Falstaff) ve Slezském divadle Opava. V sezoně 2018/2019 debutovala v Národním divadle moravskoslezském v Ostravě v rolích Kněžny (Sestra Angelika) a Zity (Gianni Schicchi) a také Staré Slovenky (Osud). V Teatro Verdi v Terstu se v roli Mrs. Baggot podílela na mezinárodním provedení Brittenovy opery Kominíček (2016). V říjnu 2021 se představila v Bergenské národní opeře jako Třetí žínka (Rusalka) v inscenaci španělské divadelní skupiny La Fura dels Baus, v únoru 2022 debutovala v Národním divadle Brno v roli Bradamante (G. F. Händel: Alcina) a v březnu se zúčastnila uvedení této inscenace v Opéra Royal du Château de Versailles. V červnu 2022 se probojovala do semifinále Mezinárodní pěvecké soutěže Stanislava Moniuszka ve Varšavě. V sezoně 2022/23 vystoupila v pražském Rudolfinu s Českou filharmonií pod taktovkou Semjona Byčkova jako Třetí žínka (Rusalka) a v Národním divadle moravskoslezském jako Kastelánka (J. Křička: Bílý pán aneb Těžko se dnes duchům straší) a Barbara / Sofie Petrovna (H. Krása: Zásnuby ve snu). V roce 2023 debutovala ve Wagnerově Parsifalovi (2te Knappe a Stimme aus der Höhe, pod taktovkou Edwarda Gardnera s Bergenskou filharmonií) a vrací se do bergenské inscenace Dvořákovy Rusalky jako Třetí žínka.
Intenzívně se věnuje interpretaci staré hudby, spolupracuje se soubory jako Collegium 1704, Czech Ensemble Baroque, Hof-musici a Ensemble Damian, hostovala na festivalu Oude Muziek v Utrechtu s Ensemblem Tourbillon. V zámeckém barokním divadle v Českém Krumlově vystoupila jako Curtio (Antonio Giannettini: Claudio Nerone) a Timante (J. A. Hasse: Demofoonte), za kterou byla šířeji nominována na prestižní cenu Thalie 2019. Na Olomouckých barokních slavnostech se představila jako Gloria (Vivaldi: La Gloria e Imeneo) a Giove (Karl Ditters von Dittersdorf:
Il Tribunale di Giove), pro letní stagionu ve švédské Vadsteně nastudovala roli Ascalaxe (Telemann: Orfeo). Věnuje se také propagaci klasické písně ve spolku Lieder Society.
Monika Jägerová studovala zpěv soukromě u Pavly Zumrové a poučenou interpretaci staré hudby u Ireny Troupové. Zúčastnila se mistrovských kursů u Emmy Kirkby v Dartingtonu, Chantal Santon Jeffery a Dedy Cristiny Colonny (Akademie Versailles), Markéty Cukrové či Lorenza Charoye (Letní škola staré hudby Valtice). Studovala také housle na Konzervatoři Jana Deyla v Praze, hudební vědu na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy se zaměřením na hudbu 17. a 18. století a kulturní